FORMEDIA presenteert dé oplossing alumni en sociale netwerken

2008 Sep 05

Per vandaag bieden wij een oplossing voor kennisinstellingen die hun alumnibeleid handen en voeten willen geven binnen bestaande sociale netwerken. De oplossing wordt geboden door WiseLine, waarmee FORMEDIA een samenwerking is aangegaan




Sociale netwerken: bedreiging of kans?
U wilt de band met uw alumni versterken. Internet speelt hierin een belangrijke rol. Echter, met de groei van sociale netwerken, vindt een steeds groter deel van interactie tussen en met uw alumni plaats op netwerken van derden. Het resultaat is de spontane groei van alumni- en studenten communities op bijvoorbeeld Hyves, Facebook en Linkedin, waar uw alumni elkaar terugvinden en contact onderhouden. De rol van uw universiteit hierin is beperkt en de communicatie tussen uw alumni onderling gebeurt onder de vlag van het sociale netwerk. Hierdoor wordt de kaas van het brood gegeten door de commerciële netwerken, waarin universiteiten/hogescholen voornamelijk toeschouwer zijn, terwijl juist zij aan de basis staan van de oorspronkelijke netwerkvorming. Vanzelfsprekend zou ook úw universiteiten/hogescholen meer willen profiteren van de spontane groei van alumnicommunities op de sociale netwerken van derden. Maar hoe?

Widgets
Goed nieuws! De sociale netwerken zijn geen onneembare burchten. Ze stellen zich stuk voor stuk open voor toepassingen van derden. Deze applicaties, die zich nestelen binnen het bestaande netwerk,  worden ook wel ‘widgets’ of ‘gadgets’ genoemd. Een voorbeeld waar u zeker mee bekend zal zijn is de YouTube widget. Door de code van het filmpje in een pagina te plakken, wordt de video getoond binnen deze pagina. Maar ook meer complexe applicaties zijn nu mogelijk. Door het OpenSocial initiatief van Google, waar bijvoorbeeld Hyves en Linkedin zich hebben aangesloten, is het nu mogelijk om geavanceerde toepassingen te ontwikkelen die gebruik maken van bestaande relaties en data van de gebruiker binnen de sociale netwerken. Het klinkt misschien complex wanneer u nog niet thuis bent in deze materie, maar het komt erop neer dat u met een widget bestaande netwerken als Hyves en Facebook kunt penetreren, zodat uw zichtbaarheid op deze netwerken en interactie met alumni geïntensiveerd wordt…
Maar hoe bedenk je en maak je een widget?

Uw eigen widget
Dit hebben wij al voor u gedaan! Achter de schermen hebben wij nu ruim een jaar gewerkt aan een widget voor universiteiten/hogescholen. Met de ervaring van meer dan 10 jaar in het achterhoofd op het terrein van alumnirelaties hebben wij de WiseLine widget ontwikkeld.
WiseLine is een widget waarmee u een actieve rol kunt spelen op bestaande sociale netwerken. In plaats van Hyves, Facebook en Linkedin als een bedreiging te zien, kunt u sociale netwerken vóór u laten werken en uw rol opeisen binnen deze netwerken.

Wat is WiseLine?
WiseLine is een tijdlijnconcept. Met WiseLine maakt u een tijdlijn van de geschiedenis van uw universiteit. De hoogte en dieptepunten van deze geschiedenis, vormen een levensgrafiek van uw universiteit: een ‘Universiteits WiseLine’. Uw alumni kunnen reageren en hun bijdrage leveren aan deze ‘Universiteits WiseLine’. Zij starten daarmee ook hun eigen WiseLine op. Door hun eigen WiseLine op te starten brengen uw alumni spelenderwijs hun cv in kaart, data die voor u waardevol is. Al met al draagt het bij tot een actieve rol op uw communities op Hyves, Facebook en Linkedin.
Met WiseLine kunt u de geschiedenis van uw universiteit op een unieke manier verbeelden. Door uw alumni actief bij te laten dragen tot deze tijdlijn, laat u hen deel uit te maken van de geschiedenis van de universiteit: je schrijft samen geschiedenis. Dit stimuleert een gevoel van trots en verbinding.
Met WiseLine kan u een actieve rol gaan spelen op Hyves, Facebook en Linkedin. Bijkomend voordeel is dat u data, met toestemming van de gebruiker, kunt converteren naar uw eigen omgeving.
Tot slot biedt WiseLine u de mogelijkheid om de widget ook buiten het sociale netwerk te publiceren. Dit betekent in de practijk dat u bijvoorbeeld de WiseLine, kunt publiceren op uw corporate website.

Uw belangrijkste voordelen
1. Actieve rol op sociale netwerken
2. Uw wordt van toeschouwer beheerder en eigenaar van de community
3. Positionering van uw merk met uw eigen widget op media met zeer groot bereik onder andere: Hyves, Facebook,
     Linkedin, MySpace en Orkut.
4. Met WiseLine heeft u een crossplatform applicatie: u beheert met één systeem al uw communities binnen Facebook,
     Hyves, Linkedin en MySpace & Orkut. (het bindelt dus ook de meerdere communities binnen één sociaal netwerk)
5. Toegevoegde waarde voor uw potentials, studenten en alumni, binnen sociale netwerken.
6. Conversie van contactgegevens van sociale netwerken naar eigen database.
7. Extra communicatiemiddel dat perfect aansluit bij de doelgroep, via een bewezen kanaal.
8. Met deze toepassing loopt u voorop in de ontwikkelingen op het terrein van sociale netwerken.

Over WiseLine
WiseLine is een zusterbedrijf van FORMEDIA. FORMEDIA speelt een voortrekkersrol in het Nederlandse taalgebied wanneer het gaat om het professionaliseren van alumnirelaties. WiseLine is opgericht door Hans Hoornstra en Philippe Theunissen. Hans Hoornstra heeft meer dan 10 jaar ervaring op het terrein van alumnirelaties, is oprichter en eigenaar van FORMEDIA en heeft de succesvolle website Schoolpagina.nl opgezet met meer dan 400.000 leden. Philippe Theunissen is alumnus van de Universiteit Maastricht hij heeft een Master Kennistechnologie en een Master Management.

Hoe ver zijn we?
Momenteel (5 september 2008) is WiseLine in Bèta. Dat wil zeggen dat wij de belangrijkste functionaliteiten ontwikkeld hebben. WiseLine is beschikbaar binnen Facebook en zeer binnenkort binnen Hyves, MySpace, Orkut. Omdat ook Linkedin zich aangesloten heeft bij het OpenSocial initiatief, verwachten wij in de loop van het jaar ook beschikbaar te komen binnen Linkedin. Graag betrekken wij in dit stadium universiteiten/hogescholen bij de verdere ontwikkeling van WiseLine, voor de specifieke toepassing van de widget voor universiteiten/hogescholen.

Word launching partner!

Graag willen wij u uitnodigen om mee te denken over de verdere ontwikkeling van functionaliteiten ten behoeve van universiteiten/hogescholen, die gebruik willen gaan maken van WiseLine. Hierbij denken wij bijvoorbeeld aan functionaliteiten die samenhangen met de conversie van data vanuit het sociale netwerk naar uw eigen database, een communicatieconsole en de mogelijkheid om online donaties te innen via deze widget.

Concreet zijn wij op zoek naar launching partners, die tegen een kortingstarief als eerste gebruik kunnen gaan maken van deze dienst en met hun input een stempel kunnen drukken op de verdere ontwikkeling van WiseLine voor kennisinstellingen.

Wiseline

 

Reacties

sarvendra vashishta (1 year ago)

In the event that you are a fanatic of Shadow Fight arrangement or have ever played the diversion, you ought to recollect its notable 2D outline craftsmanship style and the profound yet elating battle. The third passage of the versatile amusement arrangement, Shadow Fight 3 is coming soon in November. We are fortunate to be allowed to experiment with the amusement before dispatch, so here is our short Shadow Fight 3 survey.
shadow fight 3 free gems

Reageer op dit artikel:

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.