Sprekers NAC

2010 Sep 30

 


 


 


Jan Peter Bogers (dagvoorzitter) is ondernemer en vernieuwer. Hij is veelgevraagd dagvoorzitter, geeft lezingen over Inspiratie en adviseert over Het Nieuwe Werken, Versimpelen en Social Media. Hij is een van de oprichters van The 3rdplace in Rotterdam, initiator van 7 Days of Inspiration in Rotterdam (7di010) en vast lid van het landelijke Durftevragen-team. Zie ook http://nl.linkedin.com/in/janpeterbogers


Miles Stevenson werd Directeur van het bureau fondsenwerving en alumnirelaties van de Universiteit van Sheffield in Juni 2002, op dat moment een belangrijke Britse onderzoekuniversiteit, die echter geen bureau voor alumnirelaties en fondsenwerving had en slechts sporadisch giften ontving. Het eeuwfeest van de universiteit in 2005 bood, door een jaarprogramma van vieringen, de perfecte mogelijkheid om met oudstudenten opnieuw aan te sluiten en fondsenwerving te bevorderen. In de loop van de laatste acht jaar is het bureau tot een team van 17 medewerkers gegroeid, is er een succesvol jaarlijks fondsenprogramma opgestart en worden regelmatig zes en zeven cijferige donaties en zijn meer dan 1.700 legaten ontvangen.


Voorafgaand aan Sheffield, werkte Miles negen jaar bij de Universiteit van Bristol, waar hij succesvolle van de alumni telefoon- en legaatcampagnes opzette. Miles werden opgeleid aan de Universiteit van Durham waar hij een Bachelor in Geschiedenis en een Master in Middeleeuwse Geschiedenis behaalde. Hij sprak eerder op alumnicongressen in Ierland, Duitsland, Italië, Portugal en Slovenië en is de voorzitter van het jaarlijkse ‘CASE Europe Spring Institute’ in Groot Brittannië.


Geert Sanders, als gasthoogleraar verbonden aan Nyenrode Business Universiteit, is expert op het terrein van organisatieculturen en veranderingsmanagement en ondermeer Voorzitter van de Sociaal Economische Raad Noord-Nederland. Geert Sanders was eerder hoogleraar organisatiekunde aan de Faculteit Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen. Als directeur van het Ubbo Emmius Fonds voor relatiebeheer en fondsenwerving van de Rijksuniversiteit Groningen introduceerde hij tussen 1998 en 2008 de relatiegerichte fondsenwerving in Nederland. In 2006 verscheen van zijn hand het boek ‘Fondsen Werving : de relatiegerichte aanpak’ in 2009 het boek ‘De Tien Geboden van Fondsenwerving: een Europees Perspectief voor Universiteiten en Hogescholen'. Sanders schreef samen met Hans Hoornstra, directeur FORMEDIA, het boek 'Een band voor het leven'.


Stephan Fellinger werd in 2006 gekozen tot Online Mediaman van het jaar. In 2009 werd hij opnieuw genomineerd voor deze titel. In 2007 kreeg hij een Coq d'Honneur uitgereikt van de Bond van Adverteerders (BVA), het Genootschap van Reclame (GVR) en de Vereniging van Communicatie-Adviesbureaus (VEA). Eerdere winnaar van deze prestigieuze prijs was o.a. politica Hirsi Ali. In 2007, 2008 en 2009 werd hij door Tijdschrift voor Marketing gekozen bij de top 40 beste marketeers van Nederland. Recent is hij gekozen tot de beste 3 internet marketing specialisten van Nederland.


Stephan behoort tot de meest gevraagde en best gewaardeerde sprekers, binnen de mediabranche. Hij heeft sinds 1990 ervaring met nieuwe media en is sinds 1995 werkzaam op het gebied van internet marketing. Na een aantal jaren aan omroep- en bureauzijde te hebben gewerkt, is hij sinds 2001 internetondernemer. Hij adviseert organisaties over de veranderende wereld.


Naast zijn advieswerk is hij directeur en oprichter van Blogo Media (www.blogo.nl), Nederlands eerste webloguitgeverij. Verder is hij bestuursvoorzitter en oprichter van Stichting SpinAwards, dé prijzen in Nederland voor creativiteit en effectiviteit in interactieve communicatie. Ook is hij vaste columnist voor Tijdschrift voor Marketing. Stephan is verder schrijver en bedenker van www.molblog.nl, het weblog van Tijdschrift voor Marketing. Voor de Hogeschool Amsterdam zit hij in de Raad van Advies voor het Instituut voor Interactieve Media. Voor Generation Next, de vereniging van studenten interactieve media, is hij lid van de Raad van Advies. Ook is hij co-auteur van het boek "Branding.NL", wat recentelijk onder eindredactie van Andy Mosmans verscheen. Verder is hij jurylid voor de ThuiswinkelAwards (categorie Innovatie), jurylid Van Speijk Innovatieprijs en is hij lid van de examencommissie van Lectric internet marketingopleidingen.


Rob Speekenbrink is adviseur online communicatie & interactie bij de TU Delft. Hij is een ervaren internetspecialist (sinds 1998 werkzaam in het vakgebied) met ervaring op de gebieden: interactiedesign, grafisch ontwerp, narrativiteit, functioneel ontwerp, client-side programmeren, projectleiding, teamleiding, en sociale media toepassingen. Zijn specialiteiten zijn: internet branding, collaboration, online marketing, web 2.0, web 3.0, online campagnes.


Juliette van Balen is advocaat. Zij is gespecialiseerd in de juridische issues van internet en privacy en heeft meer dan 10 jaar ervaring. Juliette adviseert instellingen en ondernemingen hoe om te gaan met persoonsgegevens om privacyproof te worden en te blijven. Of het nu gaat om loyalteitsprogramma's of E-money. Juliette stond mede aan de wieg van het privacywaarborg en verzorgt regelmatig cursussen en masterclasses privacy. Ze is een veelgevraagd spreker op congressen en symposia. Eind 2009 startte zij het kantoor IP advocaten.


Isabel Penne behaalde in 1983 een Master in Germaanse Filologie (Engels-Duits) aan de Katholieke Universiteit Leuven. In 1984 werd ze coördinator aan de Alumni Lovanienses, de koepelorganisatie voor meer dan 30 studiegebonden alumniverenigingen. Zij was toen ook verantwoordelijk voor het Loopbaanadviescentrum. Nadat zij de jubileumviering n.a.v. de 575ste verjaardag van de K.U. Leuven coördineerde (2000-2001), werd het Leuvens Universiteitsfonds (K.U. Leuven Partnership & Academic Development) opgericht waarin zij de rol van adviseur opnam. Isabel was vanaf 2000 jarenlang lid van de Europese Raad van Bestuur van CASE Europe (Council of the Advancement and Support of Education). Zij heeft lezingen gegeven over ‘friendraising’ op seminaries in Engeland, Nederland, Zweden, Duitsland en Frankrijk. Momenteel is Isabel Penne directeur van het Leuvens Universiteitsfonds.


Lode Broekman (1965) is een resultaatgerichte adviseur, met ruim 20 jaar ervaring in (online) marketing en communicatie. Hij is erkend Senior Marketing Professional (SMP). Hij staat bekend om zijn creatieve, klantgerichte en zeer pragmatische oplossingen en zijn boeiende presentaties. Hij verzorgt o.a. de Masterclass Internet Marketing Strategie op Nyenrode en inspiratiesessies & presentaties over Web 2.0, Social Media, Online Communities en CRM 2.0. Verder schrijft hij voor Marketingfacts en heeft hij ruim ervaring als projectmanager. Boven alles beschouwt Lode zichzelf als een overtuigde internetjunk.


Aparajita Dutta is senior beleidsmedewerker bij de afdeling Promotie van Nuffic. Haar expertiseveld is internationale marketing en institutionele samenwerking. Zij is een internationale alumnus van de Universiteit van Amsterdam. Na haar studie heeft zij voor de International Study Programmes bij de UvA gewerkt. Daarna bij de International office van Universiteit Leiden. Zij was verantwoordelijk voor direct marketing, marktonderzoeken, communicatie en alumni zaken. Sinds 2008 werkt Aparajita bij de Nuffic en momenteel is zij verantwoordelijk voor de inhoudelijke coördinatie van de Nuffic-Neso Desks in India, institutionele samenwerking proces en delegatie. Vanuit het Neso-t


Suzanne Kormeling is communicatie-adviseur bij de afdeling Promotie van Nuffic. Haar expertiseveld is internationale alumnirelaties. Suzanne is alumnus van de Rijksuniversiteit Groningen en de Universiteit van Salamanca, Spanje. Naar haar studie heeft zij bij de Hogeschool Rotterdam gewerkt en heeft zij ervaring opgedaan met het marketingvak als projectmanager marketing & communicatie bij verschillende profit en non-profit organisaties. Sinds 2009 werkt Suzanne bij Nuffic en is zij verantwoordelijk voor het Holland Alumni network. Een wereldwijd netwerk van oud internationale studenten, alumniverenigingen en Nederlandse hoger onderwijsinstellingen.


Jorien Terlouw is alumna van Saxion Hogeschool IJselland en Colchester Institute, United Kingdom. Na haar studie heeft ze enige tijd in Ecuador gewoond en sinds haar terugkomst in 2004 is ze werkzaam bij het ITC. In eerste instantie hield ze zich naast algemene communicatietaken bezig met de adressen in het alumnibestand. De werkzaamheden gingen zich steeds meer toespitsen op de volledige administratie van het alumni office en sinds 2008 is ze werkzaam als Alumni Coordinator van de faculteit ITC (Universiteit Twente). Het wereldwijde alumninetwerk van het ITC bestaat uit >20 000 alumni uit 170 landen waarbij kennisoverdracht het belangrijkste aspect is.


Faculteit ITC houdt zich bezig met internationaal onderwijs, in combinatie met onderzoek en technische advisering op het gebied van geo-informatie wetenschappen en aardobservatie, waarbij remote sensing technieken worden gebruikt voor het verzamelen van ruimtelijke informatie. ITC’s activiteiten concentreren zich op kennisoverdracht, het ontwikkelen van capaciteit en het ondersteunen van organisaties in ontwikkelingslanden en landen in transitie. Sinds 1 januari 2010 is het ITC de zesde faculteit van de Universiteit Twente geworden.


Sandra Nijhof is communicatie- en marketingmanager van het International Institute of Social Studies (ISS) welke onderdeel is van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Zij heeft in deze rol een jarenlange ervaring met betrekking tot het alumnibeleid. Na haar studie aan de Radboud Universiteit heeft zij diverse communicatie- en marketingfuncties gehad in het bedrijfsleven waarna ze de overstap heeft gemaakt naar een non-profitorganisatie.


Pim Slot (1956) studeerde geschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna werkte hij in verschillende functies binnen de audiovisuele archiefwereld, waaronder het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Sinds 2006 is hij werkzaam bij SURFdiensten, de ICT-inkooporganisatie voor het hoger onderwijs en onderzoek, waar hij het team leidt dat is belast met de contracten met wetenschappelijke uitgevers.


Anand Sheombar is al meer dan 15 jaar werkzaam op het gebied van ICT voor onderwijs, onderzoek en gezondheidszorg. Hij heeft ervaring op het gebied van IT service management, licentie- en contractbeheer en informatiebeveiliging. Sinds maart 2010 is hij werkzaam als license manager bij SURFdiensten b.v.


Daarnaast verricht hij onderzoek op het gebied van ICT ten behoeve van sociaal-economische ontwikkeling.


Stephanie Wehrens is alumna van Hogeschool Zuyd en account manager bij FORMEDIA. Zij heeft leiding gegeven aan meerdere onderzoeken ten aanzien van alumnirelaties, zoals een onderzoek naar de stand van zaken van alumniwerking in Vlaanderen en een onderzoek naar het gebruik van sociale media door kennisinstellingen in het kader van alumnirelaties. Stephanie is het eerste aanspreekpunt voor de klanten van FORMEDIA. Zodoende is zij uitermate goed op de hoogte van de actuele vraagstukken in het onderwijsveld en van de kritische succesfactoren bij het opstarten van succesvol alumnibeleid.


Hans Hoornstra is alumnus van Hogeschool Zuyd. Hij is oprichter en directeur van FORMEDIA. Sinds 1996 houdt hij zich bezig met alumnirelaties. Hij publiceerde hierover diverse onderzoeken en schreef ondermeer samen met Geert Sanders het boek ‘Een band voor het Leven’. Als directeur van FORMEDIA is Hans verantwoordelijk voor de ontwikkeling van producten en diensten waarmee onderwijsinstellingen hun alumnirelaties kunnen professionaliseren. Hoornstra heeft de afgelopen 10 jaar talloze onderwijsinstellingen geadviseerd en geholpen bij de inrichting van hun alumnibeleid. Als ondernemer is hij verder initiatiefnemer en eigenaar van meerdere internetbedrijven, zoals Schoolpagina en WiseLine.

 

Reacties

Augusto de Arruda Botelho (2 years ago)

Its such as you learn my mind! You seem to grasp a lot about this, such as you wrote the ebook in it or something.

I feel that you just can do with some % to pressure the message house a little bit, however other than that, that is fantastic blog.

A great read. I'll definitely be back.

Reageer op dit artikel:

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.